Wereldkampioenen

Op de foto links: Sjaak Verkoeijen met zijn kanarie. Midden:André Raafs met zijn Himalaya kruisbek en rechts: Theo Versleijen met een grote barmsijs.

Wereldkampioenen 2019

Opnieuw een geweldig resultaat van 3 leden van Vogelvereniging Venray, 2x goud, 3x zilver en 1x brons, bij de  wereldkampioenschappen voor zang- en siervogels half januari  in Zwolle.

André Raafs behaalde het wereldkampioenschap met een himalaya kruisbek. Extra bijzonder want dit is meteen in het 1e jaar dat André met deze kruisbek kweekte. Daarnaast behaalde André ook nog zilver met een stam sijzen in de kleur ivoor (een stam is een groep van 4 vogels die niet alleen van goede kwaliteit moeten zijn, maar ook nog eens op elkaar moeten lijken). Tenslotte behaalde hij ook nog brons met een sijs in de kleur ivoor.

Sjaak Verkoeijen behaalde het wereldkampioenschap met een kanarie in de kleur “bruin opaal geel mozaiek type 2”. Daarnaast behaalde Sjaak ook nog het zilver met een 2e kanarie in deze kleur.

Theo Versleijen behaalde zilver met een grote barmsijs agaat.

André is nu al voor de 4e keer  wereldkampioen, naast de nodige andere prijzen. Voor Sjaak  is het de eerste keer goud na al eerder zilver behaald te hebben in 2015. Theo was voorheen al drie maal wereldkampioen met daarnaast nog veel ander eremetaal  en moet het nu met zilver doen.

Het wereldkampioenschap wordt jaarlijks gehouden.  Meer dan 25.000 vogels  van inzenders uit 23 landen streden half januari om een felbegeerde wereldtitel op het grootste vogelevenement ter wereld. Nederland werd 1e in het landenklassement.

Wereldkampioenen 2017

Op de foto links: André Raafs met zijn sijs en rechts:  Theo Versleijen met een grote barmsijs.

Opnieuw een geweldig resultaat van 2 leden van Vogelvereniging Venray bij de  wereldkampioenschappen voor zang- en siervogels half januari  in Almeria te Spanje.

André Raafs: Wereldkampioen
Goud met een sijs pop in de kleur ivoor.
Zilver met een sijs pop in de kleur ivoor.

Theo Versleijen: Twee maal brons
Brons met een grote barmsijs in de kleur agaat.
Brons met een stam grote barmsijzen in de wildkleur (een stam is een groep van 4 vogels die niet alleen van goede kwaliteit moeten zijn, maar ook nog eens op elkaar moeten lijken).

Wereldkampioenen 2016

Op de foto: links Andre Raafs met de sijs man ivoor en rechts Theo Versleijen met de grote barmsijs agaat.

Theo Versleijen: Wereldkampioen
Goud grote agaat barmsijs 90p

Andre Raafs Wereldkampioen en 3 x Brons.
Goud ivoor sijs man 94p
Brons ivoor sijs man 92p