Tentoonstellingen

“De Gevleugelde Vrienden Wanssum e.o.” en “Vogelvereniging Venray” organiseren gezamenlijk hun jaarlijkse tentoonstelling van zang- en siervogels.

Op deze vogeltentoonstelling tonen de kwekers van de vereniging hun eigen kweek vogels. Bijna 300 vogels van allerlei pluimage zoals kleurkanaries, vorm & postuurkanaries, tropische vogels, parkieten, Europese cultuurvogels en hybriden zullen hun best doen om er een mooi gekleurd schouwspel van te maken.

De tentoonstelling wordt door de vogelliefhebbers gezien als het hoogte punt van het jaar. Juist op dit moment dienen zij hun vogels in topconditie te presenteren. Door een team van keurmeesters worden alle vogels gekeurd volgens standaardeisen. Er wordt onder meer gelet op, kleur, formaat, gedrag en conditie. Één van de vogels mag zich na afloop de algemeen kampioen noemen.

Bezoekers kunnen tijdens het bezoek aan de tentoonstelling niet alleen de vogels bewonderen, maar ook veel over vogels aan de weet komen door in gesprek te gaan met de kwekers.

Belangstellenden zijn van harte welkom. De tentoonstelling is open voor het publiek op zondag 17 november van 9.30 tot 16.00 uur. De toegang gratis. Locatie: Zalencentrum ’t Brugeind, de Leeuwerik 33,  5864 BZ Meerlo