Wereldkampioenen 2016

Theo Versleijen: Wereldkampioen

Goud grote agaat barmsijs 90p

Andre Raafs Wereldkampioen en 3 x Brons.

Goud ivoor sijs man 94p
Brons ivoor sijs man 92p
Brons grote wildkleur barmsijs 90p
Brons grote bruine barmsijs 90p
Brons grote Isabel barmsijs 91p

Ter gelegenheid van deze voortreffelijke resultaten werd aan beide leden een receptie aangeboden.

Deze receptie werd gehouden op zondag 14 februari van 10.30 tot 12.00 uur in zaal Back in Time, mgr.Hanssenstraat  29 te Oostrum.

Namens het bestuur van Vogelvereniging Venray

Leo van der Rijt

02 WK2016 Receptie 01 WK2016 Receptie 15 WK2016 Receptie

Wereldkampioenen Peel en Maas

Wereldkampioenen wonen ook in Venray

Winnaars op de wereldkampioenschappen voor zang- en siervogels

02 Huldigingen de wereldkampioenen Theo Versleijen Andre Raafs Sjaak Verkoeijen VVV

Op de foto van links naar rechts: André Raafs, Theo Versleijen en Sjaak Verkoeijen
Op de wereldkampioenschappen voor zang- en siervogels in Rosmalen hebben 4 leden van Vogelvereniging Venray prijzen gewonnen. Ruim 22.000 vogels van 2700 inzenders uit 21 landen streden in januari 2015 om een felbegeerde wereldtitel op het grootste vogelevenement ter wereld.
Het wereldkampioenschap wordt jaarlijks gehouden maar was voor het eerst sinds eind jaren negentig weer eens in Nederland. Op de website mondialcom2015.com zijn er nog talloze foto’s en filmpjes te zien.
Afgelopen maandag op de jaarvergadering werden de prijswinnaars gehuldigd, dit waren hun resultaten:
Theo Versleijen was al vaker wereldkampioen en behaalde nu 3 prijzen: goud met een barmsijs groot in de kleur pastel (agaat), zilver met een barmsijs groot pastel (agaat) en brons met een barmsijs groot bruinpastel (isabel).
André Raafs was ook al eens wereldkampioen en behaalde nu twee maal zilver: met een stam fraters wildkleur en nog een keer met een sijs agaat. (Een stam is een groep van 4 vogels die niet alleen van goede kwaliteit moeten zijn, maar ook nog eens op elkaar moeten lijken).
Sjaak Verkoeijen behaalde zilver met een stam kleurkanaries satinet geel mozaïek type 2.
Willy Tönnissen behaalde brons met een kleurkanarie bruin pastel wit dominant.
Voor meer informatie over Vogelvereniging Venray, kijk op de website: www.vogelverenigingvenray.nl

Trompetter 4-3-2015:
Trompetter 4 3 2015

Artikel uit Peel en Maas van 27-02-2014

De Eerste Venrayse Vogelvereniging De Huisvriend en volièrevereniging Vogelvriend Venray zijn gefuseerd en samengegaan in een nieuwe vereniging: Vogelvereniging Venray. Beide verenigingen waren aangesloten bij twee verschillende landelijke bonden.

Vogelvereniging Venray is aangesloten bij beide bonden en biedt haar leden de vrije keus om lid te zijn van de bond waar hun voorkeur naar uitgaat. Bij Vogelvereniging Venray staat alles in het teken van de vogelhobby. Ieder jaar worden acht bijeenkomsten georganiseerd, ingevuld met lezingen, vogelbesprekingen, film, discussieavonden en een jaarlijkse feestavond. Vogelvereniging Venray organiseert van 14 tot en met 16 november een vogelshow, waar alle liefhebbers hun vogels kunnen showen.